13 Temmuz 2019 Cumartesi

Etsy'de ikinci dükkan açarken nelere dikkat etmek gerekir.


  Etsy'de İkinci dükkan açabilir miyim?

Evet, Etsy birden fazla dükkan açmanıza izin veriyor, bununla birlikte uymanız gereken kurallar da koymuş.

🔺  Etsy aynı ürünleri listeleyeceğiniz ikinci bir dükkan daha açmanıza izin vermez.
 Dükkanlardaki ürünlerin türünde köklü bir farklılık olması gerekir.
  Etsy, ikinci dükkana olan ihtiyacınızı doğrulamak için sizinle irtibata geçebilir ve birbirlerinden farklı olup olmadıklarını kontrol eder.
 Daha çok görünür olabilmek için, aynı ürüne on ayrı dükkan açmaya kalkan olmasın diye böyle bir kural koyulmuş :)
Birinci dükkandaki ürünleri ikinci dükkana aktaracaksanız, mutlaka ürünleri birinci dükkandan tamamen kaldırdığınıza emin olun.  Bir ürünün aynı anda iki ayrı dükkanda listelenmesi Etsy kurallarına aykırı.

 🔺Etsy'de ikinci dükkan için ilkinden farklı e-posta adresi kullanmanız gerekir.
   İkinci dükkan açmak için, aynı e-posta adresini kullanamazsınız. Bir e-posta adresine sadece bir Etsy dükkanı açabilirsiniz.
 Bilgisayar üzerinden çalışırken iki dükkanı aynı anda yönetebilmek için ayrı tarayıcılar kullanmanız gerekir. Çoğu tarayıcı, bir kerede birden fazla Etsy hesabında oturum açmanıza izin vermez. Bu nedenle, her hesap için farklı tarayıcılar kullanmanız gerekir.
 Mesela birinci dükkanı Microsoft Edge üzerinden  kullanırken, ikinciye Google Chrome üzerinden giriş yaparsınız. Birinden çıkış yap öbürüne gir derdiniz olmaz.
 Cep telefonu üzerinden Sell on Etsy uygulaması kullanarak hesaplar arasında kolayca geçiş yapabilirsiniz.

🔺 Eğer ödeme alma aracı olarak Shopier kullanıyorsanız buraya dikkat edin.
Aynı  Shopier hesabına iki ayrı Etsy dükkanı ekleyemezsiniz.

İkinci dükkan için de mutlaka bir tane daha Shopier hesabı açmanız gerekiyor. 
 Bu hesabı açarken de ilkinden farklı bir e -posta adresi kullanmanız gerekiyor.  Neyse ki Banka hesap no ve kullanıcı isminin aynı olmasında problem yok :)

  Her iki dükkan için de aynı banka bilgilerini ve kredi kartını kullanabiliyorsunuz.

 Paypal hesabınız varsa, iki dükkanı aynı Paypal hesabına bağlamanızda bir sorun yok.
 Paypal hesabı başkasına ait ise mutlaka yeni dükkana da o kişiyi  eklemeyi unutmayın.



🔺 Şeffaflık amacıyla Etsy'de "genel profilinizde" sahip olduğunuz tüm dükkanları listelemeniz gerekiyor.
 Bunun için dükkana girdiğimizde sağ tarafta bulunan  SHOP OWNER  başlığı altındaki  profil resmini tıklıyoruz ,ardından Edit Profile butonuna basıp Your Public Profile penceresine ulaşıyoruz.
Burada en alttaki About alanına kişisel bilgilerimizin yanısıra ikinci dükkanımızın adını ve linkini de yazyoruz.

 Dükkanınızı ziyaret edenler Profilinize giriş yaptıklarında, Public Profile bölümüne yazdıklarınızı ve ikinci dükkan bağlantınızı aşağıdaki gibi görürler. Müşterileriniz ikinci dükkanınıza Visit their shop linkini tıklayarak ulaşırlar.





















Gerçekten ikinci dükkana ihtiyacınız var mı?

🔺Etsy'de iki dükkanın iki kat iş yükü olacağını göz önünde tutmanız gerekir. 

Satışları, ziyaretçi trafiğini, promosyonları, reklamları takip etmek için bir dükkandan diğerine atlamak zorunda kalacaksınız.
 Etsy, sıralamada aktif dükkanlara öncelik verdiğinden, her ikisini de güncel tutmak zorunda kalacaksınız.

Dükkanınızı tanıtmak için Pinterest ve İnstagram gibi sosyal medya hesapları kullanıyorsanız, her iki dükkan için de tamamen ayrı hesaplar oluşturmanız gerekebilir ve bu da onları yönetmek için harcadığınız zamanı artırır.
  Bu durum markalaşma için de geçerli; çünkü dükkanlarınız ayrı olduğu için, her birine ayrı bir logo, banner, mağaza profili vb. görsel tasarımlar hazırlamanız gerekecek.

 Her iki dükkan için ürün takibi, özellikle her iki dükkanda da çok ürününüz varsa, endişe kaynağı olabilir.
Her dükkan için Etsy'den gelen e- posta bildimlerini takip edip kontrol etmeniz, müşteri mesajlarını gecikmeden cevaplamanız gerekecek.

Birden fazla Etsy dükkanına sahibi olmak hiç kolay bir iş değil. İçine girmeye hazır olduğunuzdan emin olun :)

🔺 Etsy'de ikinci dükkanı açacak yeterli ürününüz var mı? 

 Eğer dükkanınızda sadece 50 ürün varsa, iki farklı dükkana bölmek hatalı olacaktır.
Hiç değilse yüz civarı ürününüz olmadığı sürece, ürünleri dükkanlara ayırırsanız, her iki dükkanınızda da çok az ürün kalacak. Etsy'de başarılı bir dükkan için en az 40 - 50 ürün listelenmiş olması öneriliyor.
Çünkü az ürüne sahip dükkanlar genellikle arama sonuçlarında görünür olamıyor.

 İkinci dükkan açmadan da ortak yönleri olan ürünler listeleyerek tek dükkan ile yola devam edebiliriz.
Dükkanımıza ürün eklerken veya tasarım yaparken akılcı davranıp her aklımıza eseni üretmek değil de dükkanın ana fikrine uygun ürünler tasarlamalıyız.

Müşteri girdiği dükkanda aradığı eşyanın çeşitlerini bulmayı ister.
Mesela bebek hırkası modelinizi beğenip dükkana giren müşteri, boncuk kolyeler yerine, farklı hırkalar ve bebek ile ilgi başka ürünler bulmayı umut eder. Konuyu dağıtmamak lazım :)

Biraz ondan biraz bundan türlü çeşit ürün eklemek, başkalarından alınmış gibi de durabilir ve hoş olmaz.

 Etsy'de tematik mağazaların daha başarılı olduğu görülüyor.
Dükkanda bulunan ürünler arasında ortak bir nokta olması tavsiye ediliyor.
Örneğin aynı ürünün değişik çeşitleri, boho,gotik, minimal, rustic gibi ortak tarza sahip ürünler, deri, keçe, seramik gibi ortak malzemelerden yapılmış ürünler gibi.

Aynı tür müşteriye hitap eden ürünler bulundurabiliyorsanız satış şansınız artacaktır.
Ürünlere verdiğiniz başlık ve taglar birbirini çağrıştıran kelime gurupları olacağında dükkan seosu için iyi olacaktır.


🔺Gerçekten ikinci dükkan açmak gereken durumlar da var.

 Ürünleriniz birbirinden çok farklı ise yeni dükkan gerekebilir. Mesela dantel elişlerinizi sattığınız dükkanınızda ,vintage eşyalar da satıyorsanız müşteri için karışıklık bunaltıcı olabilir.

Dantellerinizden birini beğenip dükkanınıza giren müşteri, ürünlerinizin geri kalanını görmek isterken, 60'lı yıllardan kalma vintage dergiler, posterler vb. eşyalarla karşılaştığında hele de bunlarla hiç ilgilenmiyorsa sıkılıp çıkacaktır muhtemelen.

Dijital ürünleri ve fiziksel ürünleri aynı dükkanda satıyorsanız, bunları ayırmanızı tavsiye ederim. Müşterinin dijital ürünü fiziksel ürün sanması gibi yanlışlıklarla karşılaşmamak için ikinci dükkan iyi olabilir.