6 Ekim 2019 Pazar

Etsy Dükkanınızı arama sonuçlarında görünür yapmak için SEO ip uçları.



 Arama Motoru nasıl çalışır ;

 Web siteleri incelenir, konularına ve içerdikleri bilgilere göre sınıflandırılır.

 İnternette bir şey aradığımızda, Google, Bing, Yahoo gibi sitelerin arama çubuğuna istediğimiz ürün veya bilgiyi anlatan kelimeler yazıp aratırız. 
 Arama motoru, daha önceden konularına göre analiz ettiği sayfaları, bizim aramak için yazdığımız kelimelere en uygun sonuçlar en başta olmak üzere önümüze listeler.

 Arama motoru bu işlemi yaparken bazı kriterler kullanır.
Yüzlerce rakip arasından sıyrılıp, arayanın önüne ilk sıralarda çıkmak için dükkanımızı arama motoru kriterlerine uygun hale getirmemiz lazım.  İşte bu yöntemlerin tümüne SEO diyoruz.

 SEO kısaltmasının anlamı " Search Engine Optimization " yani, Arama Motoru Optimizasyonu, Uyumlaştırması demek.
 SEO 'da İlk ve en önemli şey ürünümüzü doğru ifade edebilmek, müşterinin bu ürünü ararken kullanacağı kelimeleri doğru tahmin edebilmek ve ürünümüzü doğru isimlendirmek.

 Anahtar kelimeler
İşte Etsy'de ihtiyacımız olan en önemli şey bu, ürünümüzü doğru ifade eden kelime ve anlamlı kısa cümleler yani anahtar kelimeler !Bu anahtar kelimeleri, ürün başlığında, taglerde, ürün açıklamaları içerisinde, hatta about shop yazısı içinde bile kullanıyoruz.
Anahtar kelimeler nasıl bulunur derseniz böyle buyrun :))

Etsy Arama Motoru Tarafından Hangi Faktörler Kullanılır?

Etsy, müşterinin önüne aradığı ürünleri sıralarken, alaka düzeyini belirlemek için birden fazla kriter kullanıyor .

🔻1. Etiket ve Başlık bilgileri arasındaki uyum.

Müşteri "kırmızı deri çanta" şeklinde arama yaptıysa ilk olarak ürün başlığında ve tag'lerde bu kelimelerin geçtiği ürünler sıralanır .

Müşterinin aradığı kelime veya cümle, bir ürünün hem başlığında hem de tag'inde görünüyorsa, arama algoritması bunu , yalnızca ürünün tag'inde ve yanlızca başlığında bulunanlardan daha önemli görür ve üstte gösterilir.
Ayrıca aranan kelime ya da cümlenin ürün başlığındaki sırası da önemli. Aranan cümle başlığın ilk sırasında ise o ürün öne geçer.
 Bunun için başlığın en önüne yazdığımız kelime grubu, ürünü en iyi anlatan cümle olmalı ki müşteriyi hayal kırıklığına uğratmasın.
Anahtar kelime öbeklerinizi geliştirirken, bir müşterinin ürününüzü nasıl arayacağını düşünün. Müşterinin bilmeyeceği teknik ya da malzeme kullanımından uzak durun.

Farklı ifadelerle kelimeleri tekrarlamakta fayda var. Örnek olarak
Her etiket sadece 20 karakter olabileceğinden zorlaşabilir. Anahtar kelime öbeğiniz 20 karakter veya daha azsa, doğrudan bir etikete kopyalayın. Çok uzunsa, birleşik kelimeleri ve edatları çıkar.  Başlık ve etiket ( tag ) uyumunu sağlamak için uygulanacak yöntem şöyle ;

  Ürüne verdiğimiz isim cümlesindeki ek ve bağlaçlar hariç tüm kelimelerini tag olarak da yazıyoruz. Sadece 13 etiket hakkımız olduğundan başlığı iki üç kelimelik kısa cümlelere de bölebiliriz.
Bazılarını tek kelime olarak da yazabiliriz ya da kelimeleri farklı kombinasyonlarla yanyana getirilebilir. Geri kalan tag hakkımızı da elbette farklı anahtar kelimelerle doldurabiliriz.
 Aşağıda gördüğünüz gibi ilk 2-3 tag ,ürün listelerken seçtiğimiz kategoriye bağlı olarak Etsy tarafından otomatik olarak eklenir. Bunları tekrar yazmanıza gerek yok.







🔻2. Ürün Listeleme Kalitesi 

 Yeni dükkanlar ve ürünler, sıralama üzerinde hiçbir etkisi olmayan tarafsız bir kalite puanına sahiptir.

 Müşteri, arama sonuçlarında bakar ve bir ürüne tıklayıp satın alırsa, bu işlem listelenen ürün kalite puanına katkıda bulunur.

Bu, ürüne koyduğunuz başlık ve taglerin ürünü iyi tanımladığını gösterir bu da ürün için iyi puan olur.
Ürününüz, kullandığınız başlık ve taglere sahip ürünler sıralamasında daha üstlere görüntülenir.

Bunun tersi de olabilir.
 Etsy, listelediğiniz ürünün 6 ila 12 ay gibi bir zaman içinde “Bridal Gift” sorgusu ile arama yapan
 hiç kimse tarafından satın alınmadığını fark ederse, bu tag için iyi bir rütbe almazsınız.

 Belli aralıklarla ürün isim ve etiketlerini değiştirmekte fayda olabilir.
 Çok aceleci olmadan 2-3 ay gibi bir süre geçtiği halde tıklama almayan ürünlerde değişiklik yapılabilir.
 Yeni düzenlemenin listelerde kendisini göstermesi vakit alır. Sonucu iyice görmeden çok sık yenileme yapmak da tersine etki verebilir.
 Bütün ürünlere aynı anda değişiklik yapmak yerine en az tıklama alanları ele almak daha doğru olur.


🔻 3. Müşteri memnuniyeti ve Shop policies bölümlerinin uygun şekilde doldurulması.

 Etsy, müşterilerin bir satıcıdan alım yaparken harika bir deneyim yaşamalarını ister.
Bu yüzden, dükkanın Etsy'nin politikalarına göre iyi durumda olup olmadığını değerlendirir.

 Özellikle Shop about bölümü yazılmamış dükkanların sıralamada gerilere atıldığı biliniyor.

Etsy müşterileri dükkan sahipleri hakkında daha çok kişisel bilgiye sahip olmayı seviyor.
 Kendinizi anlatmaya üşenmeyin. Shop about bölümünde bulunan resim ve video fırsatlarını mutlaka değerlendirin.

 Atölyenizi, çalışma alanınızı, üretim sürecinizi görüntüleyip buraya ekleyin.
İşe başlama hikayenizi, nasıl çalıştığınızı, üretim ve tasarım yaparken nelerden etkilendiğinizi, size yardım eden kişileri anlatın.
Hem Etsy yönetimi hem de müşterisi bu dükkanın gerçek bir üreticiye ya da dürüst bir satıcıya ait olduğuna emin olsun.
 Shop policies kısmında satış ile ilgili kurallarınızı doğru belirleyin.
 Ürün iadesi, postalama süresi gibi kısımları gerçekçi doldurun. Müşteriyi olası posta gecikmeleri ve çıkabilecek gümrük vergileri için uyarın.
 Sonradan sorun yaşayıp olumsuz puan almamak için müşteriye Sık sorulan sorular kısmında ayrıntılı bilgiler ekleyin.

🔻4. Yenilik 
 Etsy arama sonuçlarını sık alışveriş yapanlar için taze tutmaya çalışır.

  Etsy'nin arama algoritması bir öğenin ne kadar zaman önce listelendiğini ve ne kadardır beklediğini inceler.
Yeni ürün oluşturmak kadar, listelenmiş ve bekleyen ürünleri renew yapmak da oldukça etkili.

 Bir öğeyi yenilemek, aramada daha fazla görünürlük sağlayacaktır.

 Etsy, renew yapılan ürünleri de yeni bir listeleme gibi üst sıralara taşır.
 Ayrıca dükkan bölümlerinizi de sık sık yenileyin. Shop Announcement kısmında yeni duyurular yapın mesela. Güncelleme tarihi hep yeni olsun, bu müşteriye başında durulan aktif bir dükkan görüntüsü verecektir.
 Etsy,uyuyan ürünleri değil, mağazalardaki etkinliği sever.
 Bunu otomatik olarak süresi sona eren listeleri yenilemekle karıştırmayın.
Uzun süredir, satın alınmamış ürünlerinizin ölmesini beklemeyin! Listelenmiş ürünlerinizi günlük olmasa bile hiç değilse haftada bir, 10 günde bir renew yapın.
 Evet bu, 0,20 dolarlık listeleme ücretini tekrar tekrar ödemek anlamına gelir ama bunu reklam vermek gibi düşünün. Faydasını göreceksiniz.
Ayrıca her satış yaptığınızda dükkandaki başka birkaç ürünü de renew yapın. Bunun dükkanınızdaki etkinliği arttırdığı kanıtlanmış.

 Etsy'de ürün Başlıkları Nasıl Yazılır

Etsy'de satıcıların ürün başlıklarını  çoğunlukla anahtar kelimelerin peşpeşe sıralanması ile oluşturduğunu görüyoruz.
Genellikle cümleler arasında boşluk yerine  / , . - _ işaretleri konulsa da virgül daha sade bir görüntü veriyor.
Virgülden sonra da mutlaka bir boşluk bırakılmalı sakın ihmal etmeyin.

 Bunun yanında, içinde ürün özelliklerini belirten, anahtar kelimeler ile kurduğunuz uzun bir cümlenin de işe yaradığı biliniyor.
İngilizceye yeterince hakimseniz bunu da deneyebilirsiniz.
 Etsy aynı kelimenin tekrarını spam olarak algılar.
 Spam: istenmeyen, gereksiz, anlamsız, manipülatif tekrar. 
140 karakterlik bir başlıkta 6 kez "gift"ya da "dress"gibi bir kelimenin tekrar etmesi spam olarak algılanır.
 Başlıktaki hiçbir kelimeyi tekrar etmemeye çalışın. Mutlaka bir eş anlamlısını bulup farklı kelimeler yazın. Spamdan kurtulmanın yolu çok çeşitli kelime kullanmak.




 Etsy'de arama yapılınca, karşımıza aşağıdaki gibi, arama sonuçlarının görüntülendiği bir sayfa çıkar.

 

 Genel olarak arama sonucunda listelenen ürünler, küçük resimler halinde ve ürün başlık yazısının çok az bir kısmı görünecek şekilde sıralanır. Yukarıda da gördüğünüz gibi başlığın sadece 36 karekteri görüntülenmiş.
  Etys arama sonuçlarında görüntülenen bir ürünün,diğer sonuçlar arasından sıyrılıp, arayanın gözüne çarpması için şu noktalar çok önemli.

1- Ürünü en iyi şekilde gösteren , net, aydınlık, ürüne odaklanmış bir fotoğraf
2-  İlk 36 karakterde ürünü en iyi şekilde anlatan bir başlık yazısı.
3- Müşteriden gelen olumlu puan
4- Ürün fiyat indirimi ya da ücretsiz kargo avantajı

Ürünleriniz, arama sonuçlarından görüntülendiğinde yalnızca ilk 36 karakter okunabilir.
 Başlığın geri kalanı kısaltılır ve yalnızca müşteri ürüne tıkladığında başlığın tamamı görünür.
 Bu nedenle, ilk birkaç kelimenin, alıcıya neye baktıklarını tam olarak söyleyen en alakalı kelimeler olması gerekir.

Etsy başlık için en fazla 140 karekter kullanmamıza izin veriyor. Kelimeler arasına virgül ve boşluk koyacağımızı da hesap edersek en fazla 120 karekterlik bir başlık yazabilirsiniz.
En alakalı anahtar kelime öbeğini mutlaka başlığın önüne yerleştirin.

Ürün açıklamasında Seo

Ürün açıklaması yazarken yapılması gereken şeyler şöyle özetlenebilir.

🔻Ürün başlığı ve taglerde geçen kelimeler mutlaka ürün açıklaması içerisinde de geçmeli.
 Bunu yaparken, kesinlikle başlığı olduğu gibi kopyala yapıştır yapmıyoruz .
 Ürün başlığı ve tagleri, aynı anahtar kelimelerden oluşturduktan sonra, bu anahtar kelimeleri cümle içerisinde kullanarak ürün anlatımı içine serpiştiriyoruz.

  Özellikle ilk cümlenin ürün başlığı ile uyumlu olması gerekiyor. Metnin diğer kısımlarında da anahtar kelimelerimizi kullanıyoruz.
 Aşırı tekrar spam olarak algılanabileceğinden, anahtar kelimelerin metnin geneline oranının %10'dan fazla olmamasına dikkat edin.

🔻 Birbirine benzer ürünlerde açıklamaları kopyala yapıştır yapmayın, ifadeleri biraz değiştirip aynı cümleyi yeniden yapılandırın.

 🔻Açıklamanızda diğer ürünlerinize ait linklerle bağlantı verin.
  Bu müşterinin dükkan içinde kalıp tıklatmaya devam etmesini, beğenebileceği başka bir ürününüzü bulmasını ve satın alma olasılıklarını artırır.
Müşteriyi, ürün açıklaması içinde "beğeneceğiniz benzer öğeleri bulmak için buraya tıklayın veya öğeyi farklı renklerde görmek için buraya tıklayın" şeklinde ifadelerle linklere yönlendirebilirsiniz.
 Bu şekilde kategorilerinize de link verebilirsiniz.

Sakın müşteriyi Etsy dışına çıkaracak linkler vermeyin.

Uzun linkleri kısaltmak için https://bitly.com/ gibi bir link kısaltıcı kullanabilirsiniz.

🔻 Shopier kullanıyorsanız onunla ilgili açıklamayı Shop Announcement bölümüne yazın.
Ürün açıklaması içinde yazarsanız SEO'nuzu kötü yönde etkiler.



Etsy dükkanınız yavaşladığında yapılacak şeyler

  🔻 Ürünlerinizin daha iyi fotoğraflarını çekin . Ürünleriniz görüntüleniyor ancak satış yapmıyorsanız, sorun SEO ile ilgili bir şey olmaz.SEO'nuz ne kadar harika olursa olsun, fotoğraflarınız mükemmel değilse, ürünleriniz satılmaz. Diğer satıcıların ürün fotoğraflarını inceleyin. Daha aydınlık ve sade, ürünü öne çıkartan fotoğraflar çekin.
   İmkan varsa Photoshop öğrenmeye çalışın.

  🔻 Yeni ürünler veya tasarımlar oluşturun.

  🔻 Dükkandaki ürün sayısını artırın. 20 -30 ürün sizi listelerde öne çıkartamaz.
50- 60'dan fazla ürün eklemeye çalışın. O kadar çok ürün yapamadıysanız, aynı ürünün değişik renklerini de listeleyebilirsiniz.

  🔻 En çok satan ürünlerinizi ilk sayfanıza koymak için Etsy mağazanızdaki ürünlerin sırasını yeniden düzenleyin. Nasıl yapacağınızı buradan görebilirsiniz.

 🔻 Etsy'deki ürünlerinizin tanıtımını yapmak için kendinize Pinterest hesabı oluşturun.
 Pinteresthesabınız varsa yeniden gözden geçirin.
 Pinterest panolarınızı temizleyin. Pinterest'teki pinlerinize SEO dostu açıklamalar ekleyin.
Pinterest biyografisini güncelleyin. Anahtar kelimeler ekleyin!
Ürünleriniz için bir web sitesi yapın hiç değilse blog hazırlayın.

 🔻 Etsy dükkanınıza kapak fotoğrafı yapın varsa yeniden farklı bir tasarım deneyin.

 🔻Etsy dükkanınız için daha iyi bir profil fotoğrafı çekin.

 🔻Ürün açıklamalarınıza diğer ürünlerinizin bağlantılarını ekleyin.

 🔻About sayfanızı güncelleyin.

 🔻Etsy dükkanınıza atölye fotoğrafları ekleyin. Ürünlerinizin yapımı ile ilgili bir video hazırlayın ve About shop bölümünde yayınlayın.

 🔻 Fiyatlarınızı gözden geçirin .Etsy'deki benzerleri ile karşılaştırın.

 🔻  En düşük sıradaki ürünlerinizi yeniden düzeleyin.

 🔻Etsy etiketlerinizin tam olarak ne sattığınızı gösterdiğinden emin olun.