24 Eylül 2019 Salı

🔻Etsy için anahtar kelimeler nasıl bulunur?

 Anahtar kelime bulmak için pek çok yol var. Bunların en başında da özellikle Etsy satıcıları için tasarlanmış Etsy anahtar kelime araştırma araçları olan EtsyRank ve Marmalead isimli uygulamalar geliyor.

 EtsyRank ücretsiz bir uygulama, bazı eksikliklerine rağmen başlangıçta kullanılabilir. 
 Marmalead ise ücretli olsa da daha başarılı sonuçlar verdiği için tavsiye ediliyor.

Biz şimdi herhangi bir uygulamadan yardım almadan, kendi kendimize anahtar kelimeler bulmaya çalışacağız. Bu arada Etsy müşterilerinin arama tercihlerini de görmüş oluruz.

  Bu iş için üşenmek yok, yoğun bir araştırmaya giriyoruz.

Anahtar kelimeyi başarılı yapan şey nedir?

 En doğru şekilde ürününüzü anlatmalı.
 İdeal müşterilerinizin çoğunun, sizinki gibi öğeleri bulmak için arama motorlarına yazdığı bir ifade olmalı.
Çok fazla satıcının kullanmadığı bir cümle olmalı.

 İlk önce ürünü önümüze koyup tüm yönleriyle tanımlamaya çalışıyoruz. 

➧Kim için üretildi ( kadın, erkek, çocuk, genç , yaşlı, büyük beden )
Üretilen malzeme nedir ?
Rengi, biçimi,tarzı stili ne ?
Rakip ürünlerden onu ayıran özellikler neler ?
Ürünün eş anlamlı diğer adları neler ?
➧Ürün özel bir beden için mi üretilmiş. 
Özel bir dönem için mi hazırlandı, Noel, düğün, doğum günü, baby shower vb.
Bu ürünle ilgili gerçekten önemli veya özel bir şey var mı?
İnsanların önem verip tercih ettiği özellikleri var mı. Örneğin vegan mı? Geri dönüşümlü mü ?
Organik mi ?
Sadece  "el yapımı" ibaresi  çok büyük bir özellik sayılmaz . Etsy'de çoğu ürün el işi olduğundan ve bu özellik listeleme sırasında zaten belirtildiğinden anahtar kelime ve isim kısmında belirtilmesi gereksiz olur. 
 Karşınızda daha önce ürününüzü hiç görmemiş biri olsa ve ona ürününüzü anlatmanız gerekse hangi sözleri kullanırdınız bunu düşünün.Anahtar kelime fikirleri oluşturun ürününüzü bulmak için potansiyel müşterilerin Etsy arama motoruna yazabilecekleri kelime ve kelime öbeklerinin bir listesini yapın.

Bulduğunuz kelimeleri kaydetmek için bilgisayarda ya da cep telefonunda not sayfaları oluşturun, aklınıza geldikce yenilerini ekleyeceksiniz. 

  İyice düşünüp bulabildiğimiz kadar kısa cümleler oluşturuyoruz.
Şimdi, kendi bulduğumuz anahtar kelime fikirlerini Etsy arama çubuğuna yazıp aratıyoruz.

Bunu yapmakta amacımız, kendi oluşturduğumuz cümleler Etsy müşterisi tarafından da aranmış mı , nasıl cümleler kurup arama yapmışlar onu görmek.
 Etsy arama çubuğuna cümleyi yavaş yavaş yazarak ilerliyoruz.
Biz yazdıkça Etsy aşağıdaki resimde olduğu gibi, yazdıklarımıza benzer cümleler önerecek.
 Bunlar, insanların Etsy de aradıkları ürünleri bulmak için son zamanlarda kullandıkları en popüler arama terimleri.
 Bunlardan yeni anahtar kelimeler bulma imkanımız var dikkatle inceliyoruz.Etsy'nin önerdiği arama terimlerine bakıyoruz.
 Özellikle ürünümüzü doğru bir şekilde açıklıyorsa, bu ifadeleri olası anahtar kelimeler listemize ekliyoruz.Bu işlemi bulduğumuz tüm anahtar kelimeler için tekrar edip yeni etsy önerilerini takip ediyoruz.

 

 Etsy arama çubuğu, anahtar kelime fikrinizi otomatik olarak tamamlamıyorsa, anlamlı bir şey çıkana kadar kelimeleri değiştirin, ekleyip çıkartın denemeler yapın.Arama teriminiz için hiçbir şey otomatik olarak doldurulmazsa, anahtar kelimeyi listenizden kaldırın, demek ki İnsanlar Etsy’de bu anahtar kelimeyi aramamışlar.Bu yöntemi Google ve Pinterest'te de uygulayıp yeni anahtar kelimeler bulabilirsiniz.
Etsy içinde kendi ürün grubunuzla ilgili ürünleri aratın. Rakip dükkanları tek tek gezin. 
Özellikle satışı bol olan dükkanları ele alın. Satış rakamlarını ve aldıkları yıldızları dükkan ismi altında görebilirsiniz. 
Kullandıkları isimlendirme ve anahtar kelimeleri inceleyin.
 Başka bir dükkandaki ürün ismini asla olduğu gibi kopyalayıp ürününüze yapıştırmayın. Sadece sizin aklınıza gelmeyen bir cümle kurulumu size kendi ürününüzle ilgili fikir verebilir rakibleri incelemekten zarar gelmez :))



 Şimdi ikinci aşamaya geldik, Etsy arama çubuğuna bu sefer bulduğumuz anahtar kelime ya da cümleleri yazıp kaç ürün bu isim ya da bu tag ile listelenmiş ona bakıyoruz.

 Etsyde bir şey aradığımızda o kelimeyle listelenmiş kaç ürün bulunduğu aşağıdaki gibi gösterilir.

 Örnek olarak ürünümüz bebek beresi olsun. Gri yeşil renklerde, ponponlu bir şapka yaptık diyelim, bunu nasıl anlatırız?
 Aşağıdaki resimdeki gibi " baby hat " şeklinde arama yaptığımızda , bu kelimeleri içeren 187 bin küsür sonuç olduğunu görüyoruz.

Biz de bu başlığı yazarsak bunca ürünün en arkasında kalırız ve müşteri 50. sayfaya gelse bile ürünümüzü bulamaz :)


 O halde bu cümleye ürünümüzle ilgili detaylar ve farklı kelimeler eklemeliyiz ki yarışabileceğimiz ürün sayısını daha aza indirelim.
Örneğin ürün yeni doğan bebek içinse baby yerine newborn diyebiliriz.
" Newborn hat "diye isimlendirirsek rakipleri biraz azaltırız ama yine çok geniş bir ifade olur.
 Ürünün dikkat çeken özelliğini ekleyebiliriz. Mesela şapka pon ponlu ise bunu da ekleyerek rakip sayısını iyice azaltabiliriz.
 Şimdiye kadar bulduğumuz ve kenara kaydettiğimiz tüm anahtar kelime gruplarını Etsy'de aratıp rekabet şansını kontrol ediyoruz.
 Kullanmadığınız anahtar kelimeleri silip atmayın, dönem dönem ürün isminde değişiklik yapmak istediğinizde elinizin altında alternatif fikirler bulunsun.
 



Anahtar kelime bulmak için EtsyRank kullanımı

 En sık kullanılan iki Etsy anahtar kelime araştırma aracı EtsyRank ve Marmalead'dır.
Her ikisi detavsiye edilen araçlar, ancak yeni bir satıcıysanız, ücretsiz bir Etsy anahtar kelime araştırma aracı olduğundan başlangıçta EtsyRank kullanarak başlayabilirsiniz.

  Daha sonra bir EtsyRank Pro veya Marmalead kullanmaya geçebilirsiniz.

 EtsyRank ile anahtar kelime bulmak için ilk önce  https://erank.com adresine gidip ücretsiz kayıt oluyoruz.
 Hesabınızı oluşturduktan ve Etsy mağazanızı EtsyRank’e bağladıktan sonra, listenizdeki tüm anahtar kelime fikirlerini analiz etmeye başlayabilirsiniz.

 Ürününüzü en doğru şekilde tanımlayan anahtar kelimeyle başlayın ve EtsyRank’taki anahtar kelime aracına keyword tool 'a yazın. EtsyRank size anahtar kelime fikriniz hakkında bilgiler verecek.

 EtsyRank anahtar kelimenizin kalitesini renklerle ifade eder. Yeşil renk en mükemmel olanı gösterir.

 EtsyRank genel olarak anahtar kelimenizin Rekabet, Talep ve Etkileşim durumunu analiz eder.

Rekabet: Temel olarak bize bu anahtar kelimenin kaç kez Etsy'de etiket olarak kullanıldığını söyler ,bu sayı ne kadar az olursa o kadar başarılı demektir.

Talep: İnternette kaç kişinin bu terimi aradığını gösterir.
EtsyRank, bu sonucu tahmin etmek için Bing arama motorunu kullanır.

 Etkileşim: Etsy müşterilerinin bir anahtar kelime için arama yaptıklarında favori ürünleri görüntüleme veya favori olma olasılıklarının bir ölçüsünü verir.

 Anahtar kelimenizin için en iyi sonuç, üç ölçümün tamamında da yeşil kutular olmasıdır ama anahtar kelimeler nadiren mükemmel olur, bunun gerçekleşmesinin zor olduğunu unutmayın.

EtsyRank kullanımını anlatan aşağıdaki video işinize yarayabilir.